Tuesday 19 December 2017

Mui forex halal haram


Podróżuję do Bliskiego Wschodu i Azji Południowo-Wschodniej w nadchodzących tygodniach, w których ludność jest w dużej mierze muzułmaninem, a przed moją podróżą, wkrótce moi stażyści pytają Forexa jest Halalem czy Haramem. Nie jestem osobą religijną, dlatego nie mogłem znaleźć odpowiedź na to pytanie sam, ale skorzystałem z okazji, aby dowiedzieć się od islamskich uczonych o ich opinii, czy Forex jest Halal czy Haram. Pierwsze pytanie: Co to jest Haram Wspólna odpowiedź Haram jest czymś, co Bóg i Prorok zostały całkowicie i konkretnie zabronione, ponieważ ten akt lub materia byłby uważany za nieczysty i nieprzyzwoity. Drugą wspólną odpowiedzią była czyn, który jest zły lub grzeszny. Czy jest Forex Haram Ponieważ mam definicję Haram, moim głównym celem było oparte na tym, dlaczego Forex uważane jest za Haram przez tak wielu ludzi tam, podczas gdy tak wielu ludzi uważa Forex Halal i zarabiać na Forex jako przemysł. Plato powiedział kiedyś, że ludzkie zachowanie płynie z trzech głównych źródeł: pragnienia, emocji i wiedzy. Największą i najbardziej prostą odpowiedzią, jaką dostałem od osób, którzy myślą, że Forex to Haram to Forex to hazard, a Gabling to Haram w islamie. Po tak wielu rozmowach z tymi Imamami, modlitwami i aktywnymi ludźmi religijnymi doszliśmy do następującego wspólnego porozumienia. Forex to Halal IF Forex to Halal, jeśli nie masz hazardu i masz swoje cele wyraźnie wyróżnione. 2. Nie gra na kierunek trendów, ale analizuje rynek. 3- Nie handluj ze względu na podniecenie, ale zarabiaj na zarobkach i zarabiaj na życie. 4- Nie podejmij go jako gry, ale jako pracę. 5- Masz umysł wygrać lub chronić swój kapitał, a nie mówić sobie, czy wygrasz Wygrywam, jeśli nie następnym razem 6- Uczysz się z twoich strat i podejmujesz decyzje podjęte samodzielnie, a nie obwinianie rynku lub obwinianie sytuacji darmowe konto SWAP lub handel unikanie SWAP Forex to Halal lub Haram Istnieje cienka granica pomiędzy handlem a hazardem, wszyscy musimy przyznać. Ale dobrą wiadomością jest to, że możesz uniknąć bycia hazardzistą. 1- Tylko zajęcia z wysokim prawdopodobieństwem zarabiania na podstawie twojej analizy 2. Wyjście z handlu jest tak samo ważne, jak wprowadzanie, plan handlu 3- Definiowanie poziomów zatrzymania 4- Wybierz odpowiedni rozmiar wpisu, jeśli jesteś ryzykując, że wszystko podwoi się, nazywa się hazardem 5. Wiedz, co robisz 6. Rozumiesz ramy czasowe, nie uzależniaj się to jest znak hazardu 7. Wstecz testuj swoją strategię i dążyć do jej rozwoju 8- Stale przeglądaj swoje historyczne wydajność i spróbuj zrozumieć, dlaczego zarobiłeś stratę i zysk 9-Być zdyscyplinowany, handel nie jest grą 11- Handel z islamskim kontem oferującym Forex Broker Uwaga: Powyższe jest częścią mojego 1 tygodnia badań z 3 islamskimi uczonymi z Azerbejdżan, 1 z Irag, 1 z ZEA, 1 z Indonezji i 1 z Egiptu. Rynek walutowy (rynek walutowy lub walutowy) jest światowym, zdecentralizowanym rynkiem handlu walutami, takimi jak rial, dolar, euro, funt, jen, waluta, euro, dinar itp.). Jeśli ktoś zamierza wykupić walutę, czuje, że wartość pewnej waluty wzrasta, kupi ją i kiedy jej wartość maleje, sprzedaje ją lub kupuje drogie waluty, a potem po chwili sprzedaje walutę, aby zyskać na zyskach . Handel walutami i wymiana walut miała miejsce po raz pierwszy w czasach starożytnych. Mieszkali ludzie zmieniający pieniądze, ludzie, pomagając innym zmienić pieniądze, a także pobierać prowizję lub pobierać opłaty, żyli w czasach starych. Waluta i wymiana były również żywotnym i kluczowym elementem handlu w czasach starożytnego świata, tak aby ludzie mogli kupować i sprzedawać takie rzeczy jak żywność, ceramika i surowce. Zdarzało się, że do takiego obrotu został wyznaczony pełnomocnik. Agent prowadził transakcję, a zysk lub strata poniesie właściciel kapitału. Nie ma żadnego problemu w takiej transakcji zgodnie z prawem islamskim, ponieważ spełnia wszystkie niezbędne warunki ważnej transakcji, nie mówiąc już o tym, że nie ma żadnych warunków, które mogą być sprzeczne z Shari039ah. Dlatego też, zgodnie z islamskim prawem, jest dozwolone. Jednak obecnie na rynku forex lub walutowym stoją pewne problemy i trudności, które powodują, że stają się haram i niedopuszczalne. Niektóre z tych problemów są następujące: 1. Większość tych, którzy twierdzą, że są w cyberprzestrzeni, pracując jako agentzy forex i prowadząc blogi lub strony internetowe nie są prawdziwymi ludźmi. Transakcje przeprowadzane z ich strony są zatem nieuczciwe i mają na celu zerwanie przedsiębiorców z ich majątku. Celem jest zwiedzanie ludzi, kradzieży ich kapitału i zainwestowania w nieruchomości. Ponieważ firmy są fałszywe i nie odnoszą się do konkretnego miejsca, ofiara nie ma sposobu na odzyskanie utraconych danych. Więc traci całą własność. 2. Inni ludzie, którzy pracują jako agenci forex lub przynajmniej twierdzą, że są takimi są prawdziwymi ludźmi, umożliwiając uczestnikom posiadanie własnej strony internetowej, aby zobaczyć ich bilans, jak również przeprowadzone transakcje. Raport jest dostarczany codziennie, a klient uważa, że ​​raport jest prawdziwy i ufa im, ale jest to fałszywy raport przedstawiony na jego stronie internetowej, ponieważ inwestują tam gdzie indziej i do innych celów, takich jak przemyt, itp. obrotu jest absolutnie niedopuszczalne, ponieważ firma nie spełnia warunków, a kapitał klienta nie jest wykorzystywany do kupna i sprzedaży waluty. 3. Inni ludzie, którzy pracują jako pośrednicy forex lub przynajmniej twierdzą, że są takimi są prawdziwymi ludźmi i naprawdę robią handel walutowy, ale robią takie postanowienia w ramach kontraktu, który jest w przeciwieństwie do islamskiego Shari039a lub praw religijnych. Na przykład przewidziano, że w momentach, w których nie ma transakcji, kapitał powinien być pożyczony spółce lub bankowi, aby mógł otrzymać odsetki na koniec. Taki warunek wstawiony do umowy powoduje nieważność transakcji, ponieważ transakcja została przeprowadzona z warunkami haram (niezgodnymi z prawem). Dlatego handel na takim rynku jest również haramem. Wniosek polega na tym, że jeśli handel forex, który jest dokonywany w internecie, odbywa się zgodnie ze wszystkimi warunkami niezbędnymi do ważnej transakcji, czyli agentami są realne i znane i wszystko odbywa się zgodnie z żądaniem właściciela kapitału i warunków prawnych wyprowadzony przez niego, nie byłoby problemu. Ponadto zasady kraju dotyczące umów kapitałowych i wtórnych powinny być zgodne z prawem. Należy zauważyć, że bank centralny Islamskiej Republiki Iranu prowadzi również transakcje na rynku Forex. Ponieważ w tych bankach przestrzegane są zasady islamskie, nie ma zastrzeżeń wobec nich i nie ma żadnego problemu z handlem. 12.9k Views middot Zobacz Upvotes middot Not for Reproduction Krytyczna odpowiedź na pytanie. Pyt. Chciałbym wiedzieć o inwestycjach w curreny (FOREX Market). Podobnie jak teraz, bardzo często, że ludzie inwestują w Euro, aby zarobić zyski. Jeden broker utrzymuje, żebym zainwestował w euro Euro. Czy handel jest halalem walutowym. O. Pozdrawiam być Allaha. Transakcje w walutach są dopuszczalne, o ile wymiana odbywa się w tym samym posiedzeniu, co umowa. Dopuszcza się sprzedaż euro za dolary, o ile wymiana odbywa się w tym samym miejscu co umowa. Ale gdy umowa dotyczy tego samego rodzaju waluty, na przykład sprzedając jeden dolar za dwa dolary, jest to niedopuszczalne, ponieważ jest to rodzaj riba. W takim przypadku powinny być równe, a wymiana musi odbywać się w tym samym posiedzeniu, co umowa, jeśli wymiana dotyczy jednego rodzaju waluty. Dowodem na to jest raport opowiadany przez Ubaadah ibn al-Saamit (Allaha z niego zadowolony), który powiedział: Wysłannik Allahu (spokój i błogosławieństwa Allaha na niego) powiedział: Złoto za złoto, srebro na srebro, pszenicę na pszenicę, jęczmień jęczmienia, daty na datę, sól do soli, jak np. podobne, ręcznie do ręki. Jeśli typy różnią się, sprzedajesz, jak chcesz, tak długo jak ręka jest w ręku. Opowiedziana przez muzułmanina, 1587 r. Mówi się w Majmoo Fataawa Ibn Baaz (19171-174): transakcje w handlu walutami, kupno i sprzedaż są dopuszczalne, ale podlega warunkom, że wymiana odbywa się ręcznie, jeśli waluty są różne. Jeśli dana osoba sprzedaje libijską walutę na rzecz amerykańskiej lub egipskiej lub jakąkolwiek rękę waluty do ręki, nic z tym nie ma nic złego, na przykład jeśli kupi dolarów za rękę waluty waluty, aby wymienić ją w jednym posiedzeniu, albo kupuje egipską lub angielską walutę itp. dla libijskiej czy jakiejkolwiek ręki waluty do ręki, nie ma nic złego w tym. Jeśli jednak nastąpi zwłoka, to nie jest dopuszczalne, a jeśli wymiana nie odbywa się w tym samym posiedzeniu, jest ona niedopuszczalna, ponieważ w tym przypadku jest ona uważana za rodzaj transakcji opartej na riba. Tak więc wymiana musi odbyć się w tym samym miejscu, ręka w rękę, jeśli waluty są inne. Ale jeśli są tego samego rodzaju, muszą spełnić dwa warunki: powinny być równe, a wymiana powinna odbyć się w tym samym posiedzeniu, ponieważ Prorok (pokój i błogosławieństwa Allaha na nim) powiedział: złoto za złoto , srebro na srebro Orzeczenie dotyczące waluty jest wspomniane powyżej, jeśli różnią się one, przy czym wymieniane kwoty są różne, o ile wymiana odbywa się w tym samym posiedzeniu. Jeśli są tego samego rodzaju, takie jak dolary za dolary, czy dinarki dla dinarów, wymiana musi odbyć się w tym samym posiedzeniu i powinny być takie same. I Allaha jest źródłem siły. Koniec cytatu. 5.4k Views middot Zobacz Upvotes middot Not for Reproduction I039m muzułmanin i tak robię handel fx. I raz argumentowałem z jednym z moich kolegów o tym (he039s stary konserwator czasowy). Ponieważ oboje pracowaliśmy za granicą, wyjaśniłem mu, że albo zorientowana zysk, czy nie, oboje jesteśmy zaangażowani w handel walutami. Podobnie jak transfer pieniędzy do domu, ponieważ USD jest walutą rezerwową naszej world0, co oznacza, że ​​pośrednio angażujemy się w handel walutami nawet w atomowych częściach tego kraju (fx trading krąży ponad 5 bilionów dolarów dziennie). Więc tak, wszyscy jesteśmy w nim. Rzecz, która sprawia, że ​​dość wątpliwa jest wymiana na jak muzułmanie to wyraźnie uznane jako riba podobnie jak pożyczek odsetek. Ale w dzisiejszych czasach wielu pośredników zapewnia swap wolny lub islamski uwagę na wyższy spread jako konsekwencja. Numer wydania 1 rozwiązano. Jednak z mojego osobistego poglądu i wielu innych zgadzam się z tym, to kolejny chwyt, który sprawia, że ​​handel jest uważany za haram. Skacząc w handel, walcząc w kości bez właściwej analizy, może to doprowadzić do sytuacji hazardowej. To trochę rozmyte tak powiedzieć. Ale jeśli jesteś szczery wobec siebie, wiesz, czy jesteś handlarzem czy hazardem. I popierając moją odpowiedź, handel bez zamian jest uważany za halal przez islamski autorytet w Indonezji - mój ojczysty kraj - który jest największym krajem muzułmańskim. Uczymy się jak najlepiej w handlu powinniśmy uniemożliwić nam robienie gier hazardowych w dziedzinie handlu. Mam nadzieję, że to pomoże. 9.1k Views middot Zobacz Upvotes middot Nie dla reprodukcji Yagub Rahimov. Autor, przedsiębiorca, dyrektor strategii w firmie AtoZForex Przed wyjazdem do Malezji ostatnio przeprowadziłem ogromne badania nad tym tematem. Hazard jest haramem w islamie i jest cienka granica pomiędzy handlem a hazardem, wszyscy musimy przyznać. Ale dobrą wiadomością jest to, że możesz uniknąć bycia hazardzistą. Jeśli uda ci się utrzymać pozytywną stronę swojej woli, to Forex jest Halałem w islamie. Powyższy wniosek został oparty na prawdziwej dyskusji z islamistycznymi uczonymi. Możesz zobaczyć tutaj kompletne badania rynku Forex w Islamie 1. 3,8k Views middot Nie do reprodukcjiFatwa MUI Tentang Jual Beli Mata Uang (AL-SHARF) Pertanyaan yang pasti ditanyakan przez przedsiębiorstwo handlowe w Indonezji. 1. Apakah Trading Forex Haram 2. Apakah Trading Forex Halal 3. Apakah Trading Forex Dalebokat Dama Agama Islam 4. Apakah SWAP itu Mari kita bahas dengan artikel yang pertama. Forex Dalam Hukum Islam Dalam bukunya Prof. Drs. Masjfuk Zuhdi yang berjudul MASAŻ FIQHIYAH Kapita Selecta Hukum Islam, bahipoetics Forex (Perdagangan Valas) diperbolehkan dalam hukum islam. Perdagangan valuta asing timbol karena adanya perdagangan barang-barang kebutuhankomoditi antar negara yang bersifat internasional. Perdagangan (Ekspor-Impor) ini tentu memerlukan alat bayar yaitu UANG yang masing masaże negara mempunyai ketentuan sentiri i berbeda satu sama lainnya sesuai dengan penawaran i permintaan diantara negara-negara tersebut sehingga timbul PERBANDINGAN NILAI MATA UANG antar negara. NaleŜy uwaŜać, Ŝe w porę roku nie ma miejsca zamieszkania. BURSA atau PASAR yang bersifat internasional daltam suatu kesepakatan bersama yang saling menguntungkan. Nilai mata uang negara dengan negara lainnya ini berubah (berfluktuasi) setiap saat sesuai tom permintaan dan penawarannya. Adanya permintaan and penawaran inilah yang menimbulkan transaksi mata uang. Yang sekretarz nyata hanyalah tukar-menukar mata uang yang berbeda nilai. HUKUM ISLAM dalam TRANSAKSI VALAS 1. Ada Ijab-Qobul. --- ada perjanjian untuk memberi menerima Penny menyerahkan barang i pembeli membayar tunai. Ijab-Qobulnya dilakukan dengan lisan, tulisan dan utusan. Pe mbeli dan penjual mempunyai wewenang penuh melaksanakan dan melakukan tindakantindakan hukum (dewasa i berpikiran sehat) 2. Meczet syarat menjadi zjezdni jūbėjā: Suci barangnya (bukan najis) Dapat dimanfaatkan Dapat diserahterima kan Jelek barang dan harganya Dijual (dibeli) oleh pemiliknya sendiri atau kuasanya atas izin pemiliknya Barang sudah berada ditangannya jika barangnya diperoleh dengan imbalan. Perlu ditambahkan pendapat Muhammad Isa, bahwa jual beli saham itu diperbolehkan dalam agama. Jangan kamu membeli ikan dalam air, karena sesungguhnya jual beli jang demikian itu mengandung penipuan. (Hadis Ahmad bin Hambal i Al Baihaqi i Ibnu Masud) Jual beli barang yang tidak di tempat transaksi diperbolehkan dengan syarat haru diterangkan sifatsifatnya atau ciri-cirinya. Kemudian jika barang sesuai dengan keterangan penjual, maka sahlah jual belinya. Tetapi jika tidak sesuai maka pembeli mempunyai hak whenyar, artinya boleh meneruskan atau membatalkan jual belinya. Hal ini sesuai dengan hadis Nabi riwayat Al Daraquthni dari Abu Hurairah: Barang siapa yang membeli sesuatu yang ia tidak melihatnya, maka ia berhak khiyar jika ia telah melihatnya. Jual beli hasil tanam yang masih terpendam, seperti ketela, kentang, bawangi sebagainya juga diperbolehkan, asal diberi contohnya, karena akan mengalami kaukazu kaukazu jika haru mengeluarkan semua hasil tanaman yang terpendam untuk dijual. Hal ini sesuai dengan kaidah hukum islam: Kesulitan itu menarik kemudahan. Demikian juga jual beli barang-barang yang telah terbungkustertutup, seperti makanan kalengan, LPG, dan sebagainya, asalkam diberi etykieta yang menerangkan isinya. Vide Sabiq, op. cit. hal. 135. Mengenai teks kaidah hukum islam tersebut di atas, vide Al Suyuthi, Al Ashbah wa alairair, Mesir, Mustafa Muhammad, 1936 hal. 55. JUAL BELI VALUTA ASING DAN SAHAM Władza malejąca dennis valuta as adalah mata uang luar negeri seperi dolar Amerika, walczący Inggris, ringgit Malezja i Sebaski. Apabila antara negara terjadi perdagangan internasional maka tiap negara membutuhkan waluta asing untuk alat bayar luar negeri yang dalam dunia perdagangan disebut devisa. Misalnya eksportir Indonezja akan memperoleh devisa dari hasil ekspornya, sebaliknya importir Indonezja memerlukan devisa untuk mengimpor dari luar negeri. Dengan demikian akan timbul penalaran i perminataan di bursa valuta asing. setiap negara berwenang penuh menetapkan kurs uangnya masing-masing (kurs adalah perbandingan nilai uangnya terhadap mata uang asing) misalnya 1 dolar Amerika Rp. 12.000. Klawisze Namun kursy ukończone w pakiecie nilai tukar setiap saat bisa berubah-ubah, tergantung pada kekuatan ekonomi negara masing-masing. Pencatatan kurs uang i transaksi jual beli valuta asing diselenggarakan di Bursa Valuta Asing (AWJ Tupanno, i in. Ekonomi i Koperasi, Jakarta, Depdikbud 1982, hal 76-77) FATWA MUI TENTANG PERDAGANGAN VALAS Fatwa Dewan Syariah Nasional Majelis Ulama Indonezja Nie: 28DSN-MUIIII2002 tentang Jual Beli Mata Uang (Al-Sharf) a. Bahwa dalam sejumlah kegiatan untuk memenuhi berbagai keperluan, sergekali diperlukan transaksi jual-beli mata uang (al-sharf), baik antar mata uhui saunun antar mata uang berlainan jenis. b. Bahwa dalam urf Zgłoś uwagę lub komentarz do hasła tijari (tradisi perdagangan) transaksi jual beli mata ż dikenal beberapa ż Zgłoś uwagę lub komentarz do hasła transaksi yang status hukumnya dalam pandangan ajaran Islam berbeda ż antara satu bentuk dengan bentuk lain. do. Bahwa agar kegiatan transaksi tersebut dilakukan sesuai dengan ajaran islam, DSN pamięta perkaminę fatwa tentang al-Szarf nieprzyjaciela pedoman. 1. Firman Allah, QS. Al-Baqarah2: 275:. Dan Allah telah menghalalkan jual beli dan mengharamkan riba. 2. Hadis nabi riwayat al-Baihaqi i Ibnu Majah dari Abu Said al-Khudri: Rasulullah SAW bersabda, Sesungguhnya jual beli itu hanya boleh dilakukan atas dasar kerelaan (antara kedua belah pihak) (HR albaihaqi dan Ibnu Majah, dan dinilai shahih oleh Ibnu Hibban). 3. Hadis Nabi Riwayat muzułmanin, Abu Daud, Tirmidzi, Nasai, dan Ibn Majah, dengan teks muzułmanin dari Ubadah bin Shamit, Nabi widział bersabda: (Juallah) emas dengan emas, perak dengan perak, gandum dengan gandum, syair dengan syair, kurma dengan kurma, dan garam dengan garam (denga syarat harus) sam pan sejenis serta secara tunai. Jika jenisnya berbeda, juallah sekehendakmu jika dilakukan secara tunai .. 4. Hadis Nabi riwayat Muslim, Tirmidzi, Nasai, Abu Daud, Ibnu Majah, dan Ahmad, Dari Umar bin Khattab, Nabi widział bersabda: (Jual-beli) emas dengan perak adalah riba kecuali (dilakukan) secara tunai. 5. Hadis Nabi riwayat muzułmanin z Abu Said al-Khudri, Nabi widział bersabda: Janganlah kamu menjual emas dengan emas kecuali sama (nilainya) i janganlah menambahkan sebagian atas sebagian yang lain janganlah menjual perak dengan perak kecuali sama (nilainya) i janganlah menambahkan sebagaian atas sebagian yang lain dan janganlah menjali emas i perak tersebut yang tidak tunai dengan yang tunai. 6. Hadis Nabi riwayat muzułmanin z Bara bin Azib i Zaid bin Arqam. Rasulullah zobaczył melarang menjual perak dengan emas sekarę piutang (tidak tunai). 7. Hadis Nabi riwayat Tirmidzi dari Amr bin Auf: Perjanjian dapat dilakukan di antara kaum muslimin, kecuali perjanjian yang mengharamkan yang halal atau menghalalkan yang haram dan kaum muslimin teratur dengan syarat-syarat mereka kecuali syarat yang mengharamkan yang halal atau menghalalkan yang haram. 8. Ijma. Ulama sepakat (ijma) bahwa akad al-sharf disyariatkan dengan syarat-syarat tertentu 1. Surat dari pimpinah Jednostka Usaha Syariah Bank BNI nr. UUS2878 2. Pendapat peserta Rapat Pleno Dewan Syariah Nasional pada Hari Kamis, Tanggal 14 Muharram 1423H 28 Maret 2002. Dewan Syariah Nasional Menetapkan. FATWA TENTANG JUAL BELI MATA UANG (AL-SHARF). Pertama. Ketentuan Umum Transaksi jual beli mata uang pada prinsipnya boleh dengan ketentuan sebagai berikut: 1. Tidak untuk spekulasi (untung-untungan). 2. Ada kebutuhan transaksi atau untuk berjaga-jaga (simpanan). 3. Apabila transaksi dilakukan terhadap mata uang sejenis maka nilainya harus sama i secara tunai (at-taqabudh). 4. Apabila berlainan jenis maka harus dilakukan dengan nilai tukar (kurs) yang berlaku pada saat transaksi i secara tunai. Kedua. Jenis-jenis transaksi Valuta Asing 1. Transaksi SPOT, yaitu transaksi pembelian i penjualan valuta asing nieprzyjaciel pada saat itu (przez licznik) atau penyelesaiannya paling lambat dalam jangka waktu dua hari. Hukumnya adalah boleh, karena dianggap tunika, sedangkan watku dui hari dianggap sebagai proses penyelesaian yang tidak bis dihindari i merupakan transaksi internasional. 2. Transaksi FORWARD, yaitu transaksi pembelian i penjualan valas yang nilainya ditetapkan pada saat sekarang i diberlakukan untuk waktu yang akang datang, antara 2x24 jam sampai dengan satu tahun. Hukumnya adalah haram, karena harga yang digunakan adalah harga yang diperjanjikan (muwaadah) dan penyerahannya dilakukan di kemudian hari, padahal harga pada waktu penyerahan tersebut belum tentu saman dengan nilai yang disepakati, kecuali dilakukan dalam bentuk forward porozumienie untuk kebutuhan yang tidak dapat dihindari (lil hajah) 3. Transaksi SWAP yaitu suatu kontrak pembelian atau penjualan valas dengan harga spot yang dikombinasikan dengan pembelian antara penjualan valas yang sama dengan harga naprzód. Hukumnya haram, karena mengandung unsur maisir (spekulasi). 4. Transaksi OPCJA yaitu kontrak untuk memperoleh hak dalam rangka membeli atau hak untuk menjual yang tidak harus dilakukan atas sejumlah unit waluta asing pada harga jangka waktu atau tanggal akhir tertentu. Hukumnya haram, karena mengandung unsur maisir (spekulasi). Ketiga. Fatwa ini berlaku sejg tanggal ditetapkan, dengan ketentuan jika di kemudian hari ternyata terdapat kekeliruan, akan diubah i disempurnakan sebagaimana mestinya. Ditetapkan di. Dżakarta Tanggal. 14 Muharram 1423 H 28 Marzec 2002 M DEWAN SYARIAH NASIONAL - MAJELIS ULAMA INDONESIAMU meneen Bracia i Siostry, jako Salaam Aleikum wa Rahmatullahi wa Barakatuh. (Niech Allah, pokój, miłosierdzie i błogosławieństwo będzie na was wszystkich) Jeden z naszych braci zadał to pytanie: czy jest forex halal czy haram. Jeśli halaal proszę wyjaśnić, dlaczego tak się dzieje (w powyższym oświadczeniu mogą występować pewne błędy gramatyczne i pisowni. Forum nie zmienia niczego z pytań, komentarzy i oświadczeń otrzymanych od naszych czytelników do obiegu poufnego). Forex Trading walutowy W imię Boga, chwalimy Go, szukamy Jego pomocy i proszą o przebaczenie. Kto nie poprowadzi nikogo, może pomylić się, a kto zezwalał, aby się zbłądził, nikt nie może ich prowadzić. Świadczymy, że nie ma nikogo (żaden idol, nikt, żaden grób, żaden prorok, żaden imam, żaden dai, nikt) godny uwielbienia, ale Allah Alone, i świadczymy, że Muhammad (piły) jest Jego niewolnikiem i pieczęć Jego Posłańców. W świetle wytycznych Koranu i Sunny, większość uczonych i prawników w islamie jest zdania, że ​​kupowanie, sprzedaż i obrót walutami jest dozwolone w islamie, pod warunkiem, że handel i wymiana odbywa się w drodze płatności na miejscu i wymieniane. Proszę zauważyć, że transakcje typu "margin-trading", "put", "calls", "straddle" lub jakiekolwiek inne instrumenty pochodne poza spotową wymianą są bezprawne i zakazane w islamie. Cokolwiek napisano o prawdzie i pożytku wynika wyłącznie z pomocy i pomocy Allaha, a cokolwiek z tego błędu jest ze mną w spokoju. Alla Alone zna najlepsze i jest jedynym źródłem siły. Twój brat i dobrze życzący w islamie,

No comments:

Post a Comment